Handelsbetingelser og persondatapolitik
Salgs- og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.mygreenelectric.dk
www.mygreenelectric.dk ejes af mygreenelectric.com ApS, CVR-nr. 42032417, adresse Kroghsgade 5, kl tv, 2100 København Ø, tlf. 51231607, e-mailadresse support@mygreenelectric.dk.
Aftalerne indgås på dansk.
Vær opmærksom på, at man på offentlig vej, kun må kører 20 km/t.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.mygreenelectric.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Anyday, Visa, Visa debet og bankoverførsel.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Vi tager ikke kortgebyrer.
(Hvis I tilbyder betaling med bankoverførsel indsættes:) Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
(Indsæt de mulige leveringsformer, herunder fragtselskab(er) og fragtpriser.)
Vi leverer varen 1-14 dage efter dit køb.
Vi leverer varerne med PostNord.
(Indsæt andre særlige vilkår, kunden skal være opmærksom på - f.eks. levering til kantsten / uden opbæring, etc.)
Vi leverer til Danmark.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til mygreenelectric.com ApS, Kroghsgade 5, kl tv, 2100 København Ø, 51231607, support@mygreenelectric.dk.
Du kan også vælge at benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i disse handelsbetingelser samt i ordrebekræftelsen. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
(Hvis I vil give jeres kunder mulighed for at fortryde en del af købet, kan I indsætte denne sætning og derefter vælge én af de to måder.)
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
(Mulighed 1: Hvis kunden ikke kan få fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte denne tekst:)
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
(Mulighed 2: Hvis kunden får en del af fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte denne tekst:)
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Kroghsgade 5, kl tv, 2100 København Ø uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Vi anbefaler at du tilbageleverer varen i originalemballagen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
(Indsæt denne sætning, hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse:)
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)
Fortrydelsesret i erhvervskøb
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for fortrydelsesret i B2B-handel.)
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen, vil reklamationen altid være rettidig). Få mere information på vores RMA side.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du kan også bruge det lovpligtige reklamationsskema, som du kan downloade her.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
(Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler.)
Fortrolighedspolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på (indsæt webshop-url) er (titel/navn/juridisk navn).
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@mygreenelectric.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Mygreenelectric.dk
Borups Allé 121
2000 Frederiksberg
support@mygreenelectric.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.10.2022
Persondatapolitik
2. Dette website anvender cookies
En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer eller tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.
3. Sådan sletter eller blokerer du for cookies
4. Formål med cookies på vores website:
- At gemme dine indstillinger.
- Trafikmåling og statistik.
- Målretning og frekvensstyring af annoncering.
5. Tredjeparter med adgang til at sætte cookies
Sitet anvender cookies fra en følgende tredjeparter:
- Shopify
- Meta
- Klaviyo
6. Persondata
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, medmindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler ikke personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.
Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling.
Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.